Mustmakarna

Ett familjemusteri fyllt av energi

Mustmakarna på Österlen består av Gustaf, Henrik och Johan som är fjärde generationens äppelodlare. Mycket skiljer dem åt men en sak är säker; deras obotliga tävlingsinstinkt. Tre sportiga energiknippen till bröder, som tävlade om allt. Från de sista av farmor Bittans bullar till platsen i farfar Bojes knä framför fotbolls-VM.

Vi har fått äran att ta vid fruktodlingens 80 åriga historia i Södra Mellby till deras nästa steg att för första gången börja förädla frukten till en färdig produkt för hela Sverige. Arbetet innefattar allt från att sätta en stabil grund i deras varumärkesplattform till att skapa ett helt unikt koncept; Naturlig vardagsenergi, med en kommunikation som andas skånsk peppande positivitet med glimten i ögat.

Inom konceptet ryms deras gedigna kunskap om äpplen, hållbarhet, och viljan att inspirera andra att röra på sig. Förpackningarna har omsorgsfullt designats med fokus på synlighet i butik, och hållbarhet. Till exempel har deras Bag in Box en andrahandsanvändning som glasunderlägg och om man vill kan man återbruka kartongen och köpa en smart refillpåse.

Team: Varumärkesstrategi & Konceptutveckling: Frida Andersson + David Riting / Copywriting: Frida Andersson / Art Direction: David Riting
Back To Top

Vi är en kreativt driven konceptbyrå som omsätter strategi till positiv förändring. Ett varumärke mår bäst när det funnit sitt “sanna jag” – Med vårt peppande engagemang ser vi till att tillsammans bygga ditt varumärke och kommunicera ett mer unikt värde.

Du hittar oss här:
Do the right thing follow us: