Tillbaka i hetluften

Actionfylld spänning med Sveriges Mästerkock

Efter ett helt decennium som en av Sveriges mest folkkära TV-program kände TV4 att det det var dags att ta fram ett nytt koncept för att fira in 10år till. Tillsammans tog vi fram konceptet “Actionthrillern”. Mästerkocken är givetvis otroligt intressant för alla som tycker om att laga mat. Det underhållningsvärde som gör formatet Sveriges Mästerkock så attraktivt för så många människor, är dock spänningen och tävlingsaspekten. Spänningen i tidsbegränsningen, juryns bedömningar och pressen på deltagarna fångar och griper tag i alla människor lika effektivt, oavsett kunskaper eller ålder. Samma nerv som vi söker i en actionthriller-serie, får vi mättade när vi tittar på Mästerkocken. Resultatet blev en glödande kampanj som värmde upp Sveriges kalla vintergator och ett praktiskt kit med byggstenar för In-house och produktionsteam att använda sig av.

Team: Varumärkesanalys & Konceptutveckling i samarbete med TV4: Frida Andersson + David Riting / Copywriting: Frida Andersson / Art Direction: David Riting / Foto: Karolina Henke / Retusch: David Riting
Back To Top

Vi är en kreativt driven konceptbyrå som omsätter strategi till positiv förändring. Ett varumärke mår bäst när det funnit sitt “sanna jag” – Med vårt peppande engagemang ser vi till att tillsammans bygga ditt varumärke och kommunicera ett mer unikt värde.

Du hittar oss här:
Do the right thing follow us: